Stranden - fællestur- inbound9147684255463970383.jpg

Selvforsyning

Uge 47, 17 - 23 november

November er et godt tidspunkt for selvforsyneren.

Der høstes stadig ting fra have og drivhus, redskaber skal repareres eller erstattes, indesyslerne begynder, og det er tid til at tilegne sig ny viden og planlægge de næste eksperimenter. Faktisk er det et ideelt tidspunkt at tage på selvforsyningskursus på Vestjylland Højskole.

I løbet af ugen vil du også lære, hvordan du selv kan dyrke din mad, arbejde med uld og blive mere selvforsynende på mange områder.

brød.jpg

Tegning og Maleri

Uge 48, 24 - 30 november

Velkommen til en uge i billedkunstens tegn.

​De første dage vil vi søge efter motiver, vi vil male croquis, stilleben og tage på tur med skitseblokken.

Du vil blive undervist i at se på skygger, proportioner og komposition, og du bliver introduceret for forskellige materialer og deres muligheder.

Preben kæseler akvarel crop.jpg

Nytårskursus 2024-25

​28. december til 2. januar

​På Nytårskurset bliver du en del af et fællesskab og bliver opslugt af højskolelivet.

På dette festlige nytårskursus oplever du højskolemagien. Hver dag er der sang fra Højskolesangbogen, interessante morgensamlinger, spændende foredrag, undervisning, udflugter i forskellige fag og spændende aftenarrangementer med koncerter.

Vi fejrer nytårsaften med kongens nytårstale, festmenu og meget mere.

Du vælger et undervisningshold, som er gennemgående for hele dit ophold. Du kan vælge mellem Skriv dit liv, Dans, Trædrejning eller Kunst og Historie i Vestjylland. Vi skal på udflugter og opleve Vestjylland.

P1040077 (1).jpg